Sunday

Ramadhan Al-Mubarak


1 September 2007 bersamaan 1 Ramadhan 1429 Hijrah, smua umat islam diseluruh dunia akan start berpuasa,
Bila dah nak start puasa nie macam2la bermain dlm fikiran gua nie...
1. Pasti la pasal sahur... sape nak tlg kejutkan gua nie, dah slalu tidur mampus,
2. Berbuka... kalu duk umah macam2 mak gua masak, duk kat hostel nie mkn ala kadar je la... lagi pun bulan puasa nie mmg disuruh bersederhana... tp gua still duk teringat kat akok, butir nangka, puteri mandi, dll (makanan tradisional kelantan)
3. Bila dh puasa mesti igt kat raya... so kena la balik raya... dgr kata tket untuk raya dh abis jual... camner nie????? tp xpe, gua sanggup nnt berenang kuak lentang ngan berlari merentas desa untuk balik klatan...
Pesanan Penaja: Puasa dulu baru bleh igt nak raya

No comments: