Friday

Transformasi Siri Part 2

Salam 1Malaysia

Apa yang boleh ak rumuskan tentang hidup aku kini ialah, aku seorang bakal pemberita atau reporter sebuah akhbar no 2 negara, Berita Harian.

Berbalik kepada sambung transformasi diri, selepas cukup2 sebulan aku bekerja di CIMB, aku terpaksa mengucap selamat tinggal kepada kerja pertamaku. Sedih dalam suka sebenar, almaklum la, baru nak serasi dan rapat dengan rakan sekerja lain, dah nak resign. Jodoh x panjang...

Sekarang, aku trainee reporter Berita Harian. Sebulan masuk kelas mendengar segala perancangan masa hadapan NST dan BH dan juga operasi BH.Selain itu, belajar menulis berita walaupun selalu kene marah dengan intro berita yang entah apa2 dan berterabur.

Walaupun dan berkali2 buat latihan berita, ada beberapa house style BH yang sering aku lupa dan terus buat dalam penulisan berita. So... kene marah dan marah. Tapi yang penting belajar dari kesilapan.

Rasanya itu je update terbaru.

Adios....

No comments: