Thursday

Malam Yang Hening

Selepas letih melepak kat opis Berita Kampus, aku pun merempit balik ke desa untuk beradu. Almaklum la, dah hamper jam 12.

Sampai di di desa IK, parking nouvo aku elok-elok, aku berjalan naik ke tingkat 3. Tiba-tiba pandangan aku beralih ke sekelompok manusia lelaki dan perempuan di blok lelaki. Buat apa budak perempuan dalam blok lelaki malam2 buta nie.

Diketuai oleh big bossnya, mereka mengetuk-ngetuk pintu dari bilik ke bilik, tapi aku langsung tak ambik port dan terus blah menaiki anak tangga demi anak tangga ke tingkat 3.

Masuk ke bilik, buka laptop sambil menghirup air kosong, tiba2 pintu bilik aku diketuk. Bukan tiga kali,tapi berkali-kali. Gelabah juga, sbb ingatkan sekelompok manusia tadi, tapi cuma manusia biasa dari Sabah.

Manusia Sabah bagitau aku yang barang2 elektrik budak level bawah kene rampas oleh sekelompok manusia tadi. Aku pun rasa cam nak cakap besar jer, kalu berani meh la rampas heater aku. Bagi aku, heater tue barang penting, sbb tanpanya aku xbleh minum air milo malam2.

Aku bagi alasan skit2, sape suruh tak repair water dispenser kat pantry.

Tiba2, pintu aku diketuk lagi, siap dengan bagi salam dan tanya “Ada orang ke kat dalam” sedangkan pintu aku tak tutup rapat pun.

Gelabah gila aku, sekelompok manusia tadi, dah la heater aku duk atas meja jer. Kene rampas tak pasal2. Cepat2 aku ambik dan sorok dalam laci.

Buka je pintu, Ikhwan duk tersengih2… Celaka ko Ikhwan. Manusia Sabah tak henti2 gelakkan aku.

nota d kaki: Heheheh

No comments: