Wednesday

Update: Tired But Happy

Sejak akhir-akhir nie byk plak yang aku cuba nak kongsi di alam mayan nie, cuma masa yang singkat dalam 24 jam menyebabkan masa itu seperti tidak cukup lagi. Kalu dulu rasa cam lambat je seharian untuk berlalu.

Seperti entri aku terdahulu, aku ada terangkan pasal program MyCareer MyFuture (MYMF) under MyPartner sdn. bhd dan MOHE. Alhamdulillah, dengan hati yang terbuka luas, aku menyertai program tersebut dengan harapan untuk belajar sesuatu yang baru dan menggerakkan sel2 otak aku yang dah lama membeku.

Sebenarnya, sudah dua hari aku melalui hari2 yang sangat penat dengan menyertai program MCMF dimana program atau kelas bermula jam 8.30 pg - 6.00 petang. Tapi ada la waktu rehat untuk minum pagi, lunch dan minum petang yang ditaja oleh duit sdiri. Seharian kelas banyak diisi dengan sessi perbentangan, latihan dalam kumpulan dan juga aktiviti suka-suki untuk menghilangkan tekanan. Dan yang paling penting, program ini adalah sepenuhnya dalam Bahasa Inggeris.

Kalu diikutkan, speaking aku memang terabur dan menjadikan keyakinan diri@ self confident trus down bila kene present, namun dengan bantuan rakan2 seperjuang kursus dan juga trainer, sedikit sebanyak membantu aku untuk menjadi lebih tenang. Lagipun dalam proses belajar dan kami semua dianggap sama.

Tapi mujurlah trainer untuk kelas aku nie perempaun melayu, so senang skit untuk communicate berbanding trainer2 lain yang berbangsa cina dan india.

Akhir kata, aku memang enjoy dengan program nie dan mengajak sesiapa sehaja untuk menyertainya, selain dapat belajar bahasa inggeris, membina keyakinan diri dan juga kearah mendapatkan peluang pekerjaan.

No comments: