Saturday

Update: Lama Betul Aku Menyepi II

Diam2 ubi berisi, adalah peribahasa tue ada kene mengena ngan aku... maybe ada la skit, menyepi bukan kerana kekeringan idea, banyak yang aku ingin kongsi di alam maya nie, tapi disebabkan banyak sangat... aku akan cuba compress dalam entri kali ini.

Sepanjang enam minggu membizikan diri dengan kursus kerjaya MyCareer MyFuture, akhirnya dengan perasaan sedih, sebak yang diadun sebati, berakhirlah program tersebut. Lets me story mory, what i gained from this programme.

  1. Disebabkan salah satu objektif program ini adalah, meningkatkan penguasaan dalam BI, so from now, i think, to speak fluently in English, don't shy2 cat to speak english anywhere and with anybody. But the important is, jangan plak speak english tak bertempat.
  2. to enhance self-confident, sebenarnya sedikit sebanyak membantu aku supaya tidak malu untuk bercakap dalam khalayak. sebelum nie pun semasa aku bergelar wartawan BK, banyak mendorong aku menjadi seorang yang berkeyakinan diri terutama bila berhadapan dengan orang ramai. Yang penting jangan over confident.
  3. Friends, aku kenal ramai kawan2 baru yang berbeza latarbelakang pengajian mereka, jika sebelum ini kebanyakan kawan2 aku dari PPIP, PPIK dan Komunikasi, tapi bila join program nie, jaringan kawan2 bertambah kepada pelajar master, kimia, biologi, fizik. Sampaikan ada yang tinggal 1 desa pun aku tak kenal sebelum nie. Sampaikan ada yang sudah lebih dari kawan pun ada. Memang berbaloi gak program ini untuk mencari pasangan hidup.

Rasanya cukup la 3 perkara yang aku huraikan itu. Apa yang penting, ilmu itu luas dan kita cuba untuk menerokainya dan mempelajarinya. Kalu diberi kesempatan untuk menyertai program2 seperti ini, aku tidak akan lepaskan, mmg best dan banyak pengalaman yang aku perolehi.

nota d kaki: 21/1/2010 aku akan bergraduat skali lagi. hope bleh jmpe lagi dengan smua group Fabulous Star, Aummmmmm

No comments: