Thursday

Sometime, Bila Aku Terpikir

Apa dapat aku kata sekarang cumalah mengeluh penjang. Aku rasa sepanjang hampir dua minggu aku menjalani latihan praktikal ini, aku tak dapat apa2 ilmu yang berguna. Tapi ada gak la sikit2. Itu pun dalam kuantiti yang boleh dikatakan ciput jer.
Aku hanya diberi satu tugas jer, membuat write up untuk press release kat paper. Pastu bagi kat cik nurul untuk dia edit balik. Maklum la, ayat aku nie kekadang cam karangan budak sekolah rendah jer. Selain itu, cuma buat kerja2 opis. So layak gak la aku digelar opis boy tak bertauliah dan tak bergaji.
Sekali rasa, cam nak tukar unit plak, seronok tengok budak2 praktikal dari unit lain yang dapat buat kerja2 luar, menimba ilmu daripada senior untuk mendapat berita, membuat berita dsb. Aku tanya terperuk kat opis hingga kekadang aku rasa cam kene kurung jer. Kalu dapat keje luar pun masa ada event, tapi event kat dalam RTM jer kitaorang boleh join, yang kat luar, jangan harap la.
So, secara livenya, aku rasa hari2 aku nak cepatkan jam kul 5 petang. Aku dapat balik umah, tengok tv sambil minum milo o panas. Baru rasa masyuk. Tapi duk umah pun membuatkan aku boring gak. So aku nak cepatkan hari plak ke 7 julai 2009 untuk aku kembali ke USM memulakan hidup baru disemester dan sidang baru.
nota d kaki: Sesape budak USM yang baca blog aku nie duk kat area KL, jom g lepak kat Putrajaya Sabtu @ Ahad nie.

No comments: