Friday

Ingatan

"Belajar Dengan Orang Yang Betul"
Itulah kata2 pertama sekali aku dengar dari abang Bareed semasa dia belanja aku makan hari 1st aku lapor diri.
Abang Bareed cakap kat aku camtu sebab dia tak nak aku ikut jalan yang salah. Ikut cara yang salah. Kita nak belajar kene cari seorang role model supaya kita dapat belajar menjadi seorang pekerja yang bagus suatu hari nanti.
Kat bahagian aku nie, aku dah jumpa pelbagai perangai orang, yau ng otai, kekwat, kelakar, baik, tegas. Macam2 lagi la. Perangai orang nie macam2 jenis. Yang kekwat nie la paling aku tak suka. Suka mengarah, nak ikut cakap dia jer. Penyelia aku pun tak mengarah aku ikut suka hati.
Tapi kalu ikutkan hati, mau je aku tukar je aku tukar bahagian lain. Sebab kat bahagian skrg nie, tak banyak yang aku boleh belajar. Asyik buat keje sama setiap hari. Paper cutting, menaip, buat jemputan. Yang paling advance skit pun aku buat write up untuk siaran akhbar. So macam takde pape yang aku belajar.
Tapi aku nak cuba gak untuk bertahan dengan keadaan sekarang nie. Lagipun aku dah berada separuh jalan. Manatau dengan berkat kesabaran aku, suatu hari nanti aku diterima kerja plak kat sini.
Tapi yang penting kene ikut cara orang yang betul, berdamping dengan orang yang betul supaya aku nanti jadi orang yang betul.

1 comment:

Kimie said...

blaja je slagi leh blaja..ceiwahh takot bile dah abis prac menyesal ini x buat itu x buat..aik ye ye je tgh prac aku main blasah je..haha