Wednesday

Bintang RTM 2009

Sejak aku praktikal kat RTM nie, tetiba je aku jadi ambil tahu pasal pertandingan Bintang RTM. Sebelum nie, bukan stakat Bintang RTM, Mentor, OIAM, Gangstarz dan semua2 rancangan realiti tv aku tak pernah ambil tahu.

Minggu lepas, aku ditugaskan untuk pertandingan pra-akhir 1 Bintang RTM. Jadi, inilah first time aku tengok rancangan tv secara live. Tugas aku memang mudah dan tak mencabar langsung, bagi siaran media kat wartawan, tunjuk2 tempat duduk kosong kepada penonton, bagi cenderahati (majalah) kepada penonton dan tengok pertandingan Bintang RTM.
Aku sebenarnya nak komen pasal pakaian peserta, bab vokal dan persembahan aku rasa dah okey cuma dari segi pengucapan nampak cam tak konfiden lagi. Malam tue, aku rasa ada peserta yang pakaian mereka ok, dan ko. Ada yang aku rasa pakaian mereka cam baju kelawar nak pergi tido. Dah la nyanyi lagu pop. Tak sesuwei langsung. Pastu, ada plak yang pakaiannya, aku sendiri tak tau tema dan konsep pakaiannya. Yang aku bleh komen, tak sesuwei.
Pape pun sebagai sebahagian tangan kaki RTM sementara waktu, aku nak jemput ramai2 ke Pertandingan Akhir Bintang RTM yang akan diadakan di Stadium Negara pada 28 Jun 2009 pada jam 8.30 malam. Tiket boleh didapati di pondok guard RTM ataupun cetak sendiri di www.bintangrtm.com. Sapa yang malas nak cetak sendiri atau pergi ambik tiket kat RTM, kami sekarang sedang aturkan satu sessi bersama rakyat jelata kat KL Sentral. Tapi tarikhnya aku sendiri tak konpem lagi. Bleh dapatkan tiket yang aku nak edarkan secara percuma. Pastu kalu nak bagi duit kopi kat aku pun bleh gak.
nota d kaki: Bak kata sorang staf kat sini, biar kenyang, asalkan tak kebulur. Maknanya, biar penuh satu stadium, jangan ada lompang semasa pertandingan akhir nanti

No comments: