Friday

Promosi Bintang RTM

Hari selasa lepas, aku ditugaskan untuk promosi Pertandingan Akhir Bintang RTM 2009 kat KL Sentral. So peserta2 pun hadir sama untuk promosi diri sebelum pertandingan tersebut. Dalam jam 2.30 petang, mereka sampai bersama2 orang daripada unit hiburan tv.

Tapi yang aku rasa kesian, macam takde langsung orang yang lalu lalang kat area sini perasan ngan kehadiran mereka. Semua buat kerja masing2, tanpa ambil peduli langsung. Aku sendiri tengok riak wajah peserta tersebut. Kesian, kesian, kesian.
Tapi bagi aku, itu hak orang masing2, yang penting peserta2 tue yang kene ambil inisiatif sendiri untuk promosi diri mereka. Takkan nak harapkan promo dalam tv atau radio sahaja. Yang aku rasa tak bleh blah. Sepatutnya, pandai2 bawa diri dengan perkenalkan diri mereka dan beramah mesra ngan orang ramai, tolong aku edar tiket pun dah kira ok. Sekurang2, dapat la glemer sikit.
Satu lagi, peserta2 nie, tak sampai setengah jam, dah buat hal, ada yang nak masuk tandas, lapar dan macam2 lag. Skali macam budak kecil jer aku tengok. Demand je lebih, glemernya tak seberapa. Memang tak glemer langsung la diaorg tue.
nota d kaki: Aku nak tengok, sejauh mana mereka nanti semasa pertandingan akhir bintang rtm

No comments: