Tuesday

Versi Memberontak

Hati aku sekarang tengah memberontak untuk sesuatu yang memang tak mampu untuk aku capai. Tetapi aku sendiri tak tahu kenapa aku memberontak. Aku tak pasti apa yang kurang dalam diri aku sekarang.
Apa yang pasti, aku perlukan ketenangan, aku perlukan sokongan, aku perlukan agama. Hanya itu yang dapat menenangkan aku buat masa sekarang.
Mungkin kerja2 bertimbun yang menanti aku dihadapan membuatkan aku rasa tertekan. Tapi kerja2 tue belum tentu menjengah aku. Kenapa perlu aku risaukan. Aku sendiri tak faham, tetapi, itu yang sering aku fikirkan.
Sidang baru, semester baru. Aku rasa, aku perlu mengubah diri aku. Aku perlukan semangat baru, kehidupan baru. Tapi aku akan cuba seupaya yang mungkin supaya aku tidak statik setiap hari, setiap minggu, setiap bulan, setiap tahun. Perubahan dalam diri penting seiring dengan kematangan usia.
nota d kaki: betul ke isnin, 20 julai cuti israj mikraj

No comments: