Friday

Sekali Aku Teringat Plak...

Kes ini berlaku semasa aku masih lagi menjalani praktikal kat RTM seminggu sebelum aku bersara. Aku kene bertugas semasa Pertandingan Akhir Bintang RTM. So sebelum malam pertandingan tue, aku disuruh untuk call beberapa bekas juri yang pernah bagi komen kaw2 kat bdk2 bintang RTM.
Antara yang sempat aku call spt Along Exist, Adnan dan Azman Abu Hassan, Manan Ngah, Jari dsb. Memang aku cakap ngan diaorg ala2 operator telefon la, lemah lembut, sopan santun.
Tapi pada hari pertandingan, sorang bekas juri nie call ak, aku pun pelik gak kenapa perlu call aku sebab aku jemput dia sebagai tetamu jer. Bukan suruh dia jadi juri pun.
Rupa2nya dia tersilap dengar, dia dengar cam aku suruh dia jadi juri untuk pertandingan akhir tersebut. Terpaksa la aku terangkan semula ngan komposer tersebut. Lepas komposer tue call, aku terima lagi satu panggilan, maybe krew bahagian hiburan gak kot. Terpaksa la aku terangkan plak. Takut ada call lagi, sepanjang program aku off henpon.
Seminggu aku rasa tak sedap hati kot2 kes salah faham tue sampai kat boss aku, dah la ada post mortem. Kalu kes tue masuk meeting, tak pasal2 aku kene panggil ngadap boss besar. Tapi alhamdulillah, xde pape hingga la aku bersara.
Nota d kaki: Komposer tue mesej suruh bagitau boss aku pasal kejadian tersebut. Tak menggila aku nak bagitau kat bos.

No comments: