Sunday

Kawin la Ko...

Minggu nie ramai betul artis yang kahwin, Norman Memey, Nabil, Noraniza Idris dan Taja MUH. Sebagai pendatang baru dalam mereport dunia hiburan nie, aku diberi gak la assignment mereport artis kahwin. Walaupun perkahwinan artis nie xde la sponsor smpai RM12 macam si Norman Hakim dan Memey.

Bila diberi tahu untuk cover artis kahwin nie, memang ada gak perasaan excited. Maksud kahwin disini akad nikah dirumah pengantin perempaun sebab untuk resepsi macam biasa la, akan buat kat dewan ataupun hotel. Dengan perasaan malas dan rajin yang bercampur baur aku gagahkan diri untuk pergi, lagipun aku dibayar gaji untuk menjalankan segala tugas yang termaktub didalam jadual. Tapi untuk selamat, aku awalkan assignment untuk photographer untuk snap gambar2 yang perlu dulu, dan aku menyusul kemudian. 


Tapi alangkah luluhnya hati ini, bila diberitahu yang my photogirl kene halau oleh tuan rumah dan segala gambar nanti aku kene ambil dengan photographer yang dibayar oleh pihak pengantin. So terpaksa aku relakan my photogirl balik dan tinggal terkontang kanting sorang diri. Untuk pengetahuan, wartawan lain pun xde. So terdetik dibenak fikiran aku, adakah wartawan memang tidak diundang atau aku sebenarnya macam main serbu je rumah pengantin. 


Tapi mujur aku diperkenalkan dengan PR yang sebenarnya sudah sediakan segala berita untuk diemelkan kepada wartawan. Tapi disebabkan aku hadir, so terpaksa tunggu hingga selesai majlis. Tercongok aku dirumah pengantin perempaun seperti orang bodoh, rasanya kalau wartawan senior lain dah lama mereka blah, tapi disebabkan dedikasi dan rasa amanak dan tanggungjawan aku tunggu sampai selesai. 


Tunggu dan terus menunggu sampai jam 5 petang, tiada apa yang boleh aku buat selain tunggu dan menunggu, nak lebih2 rasanya kuasa as wartawan tak cukup kuat sebab terkontang kanting sorang2, dengan penuh kesabaran yang semakin menipis aku menunggu, akhirnya si PR datang dengan kesabarannya yang memang terjuman terus ke kerak bumi sebab menunggu untuk ambil gambar, tapi tak dapat2.


Bila kesabarannya sudah tidak dapat dibendung lagi, apatah aku ini, ambil berita dan terus balik dengan harapan esok aku dapat byline tanpa susah payah memerah otak menulis berita. Sampai di opis tercinta, my akak senior kata story tak payah buat dengan apa yang pihak pengantin telah buat kat my photogirl. Then aku tanya kenapa tak suruh saya balik gak, jawapannya


"MANA TAU KOT BOS NAK PAKAI STORY TUE GAK"


nota d kaki: Esok majlis resepsi nabil dan aku plan untuk menghadirkan diri. Sesiapa yang nak sponsor baju untuk sku dipersilakan tanpa segan yer

No comments: