Tuesday

No Komen

Kali ini aku nak kongsi satu emel yg diterima dalam official emel berita harian. Penghantar emel aku tak sure siapa, tapi dari kata2 kesal yg dikarangnya agak menusuk ke kalbu aku gak. Almaklum la aku juga wartawan hiburan yang banyak menelanjangkan kisah2 artis. Tapi jauh dipelusuk hati, aku lakukan atas desakan kerja.

Tapi rasanya sepanjang 3 bulan menjadi sebahagian dunia hiburan nie, belum pernah aku buat photoshot artis yang pakaian mereka terlalu seksi hingga seksa mata. Tapi melalui emel yg diterima ini, aku faham sebagai wartawan hiburan mereka tentunya ingin melariskan akhbar yang menaungi tempat kerja dengan wordsnya, tempat bagi mereka makan.


Aku sendiri akui banyak gambar2 yang diambil masa photoshot, artis pose kadang2 terlalu daring dan over. Maklum la muka tengah boleh jual, tentu lepas kluar cerita2 mereka dalam akhbar, market mereka akan lebih tinggi, dapat job2 berlakon tapi secara individunya aku sendiri tak berapa berkenan mereka pose2 terlalu over. Cukuplah sekadar menonjolkan diri melalui lakonan mereka.

nota d kaki: Tak nak komen lebih2...

No comments: