Sunday

Layakkah Aku?

Alhamdulillah, selepas berpenat lelah 3-4 hari tanpa tidur yang cukup, akhirnya layout Berita Kampus untuk semester ini siap dengan cantiknya. Walaupun ada gak perasaan tak puas hati disebabkan perkara yang tidak boleh dimaklumkan.
Aku ingatkan untuk BK 2 nanti, aku hanya jadi wartawan biasa, cari berita dan tulis kemudian hantar kepada ketua desk untuk edit. Tetapi aku dilantik plak sebagai ketua desk yang memerlukan aku untuk fikirkan berita apa yang perlu dikeluarkan, buat editting dll. Dah la ketua Desk Jenayah
Tapi layakkah aku untuk memegang jawatan tersebut, sedangkan berita aku untuk BK 1 pun kawan aku yang editkan, merangkap anak buah aku untuk BK 2 nie.
Sekarang, aku masih duk fikir, apa berita yang nak aku ketengahkan untuk BK 2 nie. Desk Jenayah nie berkaitan dengan keselamatan dalam kampus dan yang sama waktu dengannya.
Kalau nak diikutkan, dalam USM mana ada berita jenayah kecuali perkara yang sama dikeluarkan setiap edisi BK. Aku fikir untuk membuat kelaianan untuk desk jenayah tetapi bila duk fikir balik, mana ada berita yang eksklusif berkaitan jenayah dalam USM.
nota d kaki: Sesape yang nak buat jenayah dalam USM, sila contact aku dulu.

2 comments:

S.Y.I.D.A said...

kdg2 aku pikir desk jenayah x relevan tuk keluar setiap edisi bk..myb sekali sekala boleh la kot..dlm usm ni bknnye ade jnyh slu pon..kan?

Jasad Hidup said...

Hamba sokong dengan kenyataan tuan hamba tue. Kalau tuan hamba nak jadi penjenayah, cakap ek. Hamba sudi untuk cover story tue