Monday

Berbuka Puasa: Hostel vs Rumah

Minggu lepas gua sempat balik klate jap... gua x kisah geng2 gua ckp lebih duit ke balik kg tue, tp gua rasa bahagia dapat berbuka puasa ngan bersahur kat umah nie... masa balik kg, masa berbuka nenek gua suruh g berbuka puasa kat umah dia, dia kata nak buat ayam percik, memang feveret gua tue, ada lagi kuih2 tradisional klate cam akok, murtabak dll, (gua pun x igt sesetengah nama kuih 2) x abis masa berbuka, lepas terawih plak gua bedal. Buka puasa pun ramai2, lagipun family mak sdara gua pun balik sama. Memang terasa meriahnya bulan puasa ini. Ari kedua kat kg plak, gua just buka puasa kat umah gua la plak, cam biasa la, gua ini suka nyibuk kat dapur, tolong skit2 je...tolong tgok je lebih. mak gua masak ikan cicah air asam, meleleh air liur beb, lain tue ada la skit2 kuih2 yang mak gua buat, gua pun sempat gak bawa balik kuih tue ke penang untuk bersahur skit.
Gua sampai ke penang dalam kul 5 pagi, sampai lewat dari biasa, lori terbalik kat jalan grik-jeli, so smua kenderaan x leh gerak sbb lori tue terbalik melintang jalan, gua pun x tau apa yang jadi kat driver ngan kelindan nya tue, dgr kata mati, enth la...terlari topic plak...sampai je kul 5, mujur sempat gak gua jamah kuih 2, biasa la bdk hostel, bersahur ala kadar je, just pekena kuih ngan air kosong je... masa berbuka plak, ala kadar gak, just nasi ngan air tea o beng je. Lagipun memang menu gua hari2 berbuka puasa cam2...

p/s: Bersyukur kepada Allah s.w.t kerana memberi aku sedikit rezeki d dunia ini...

No comments: