Friday

Malapetaka yg telah memimpa diri...

20 tahun gua bernyawa nie, dah tiga kali gua ditimpa malapetaka yang kaw2 tim. First time yang gua kene masa gua tak silap umur gua 4-5 tahun. Tp gua masih ingat masa tue 1 Muharam. Gua telah dilanggar oleh beskal je, tp efek yang gua kene macam kene langgar kapal terbang. Kaki kiri gua telah patah. Apa yang gua ingat masa tue dekat nak maghrib, so dah gelap la. Datang dari mana entah beskal tue, trus langgar gua tanpa belas kasihan kepada kanak2 yang ensem. Akibat accident tue, gua terlantar entah brape bulan kat umah, tp gua x masuk hospital, just buat secara tradisional ngan bomoh patah. Yang first, bila g x-ray tulang x bersambung ngan elok, ada lari skit. So ayah gua pun cari la bomoh patah yang lain. Hal ini menyebabkan kaki gua terpaksa dipatahkan sekali lagi. Hanya tuhan yang tahu betapa sakitnya dipatahkan nie...masa tue yang tahu hanya berteriak macam tarzan je la, tp rasanya lebih kuat dari tarzan kot. Gua ingat lagi, bomoh tue guna pembaris kayu untuk balut kaki gua, ganti simen. Sampai skrg kesan dari patah kaki tue kaki gua jd panjang sebelah, tp x tempang ok...Geng2 gua slalu bertanya, sebab diaorg tengok macam gua sakit kaki, kaki gua ok je cuma kekadang krem je.

Second time, masa gua umur 13 tahun, masa tue 1 ramadhan dan skolah pun cuti, so nak ilangkan boring duk umah, gua berpakat ngan kakak dan adik gua nak g umah nenek gua ngan beskal. Macam biasa la llki mesti jadi leader, so gua duk depan skali, masa turun bukit dengan laju ala2 race le tour de langkawi, gua x dapat kawal beskal tue, so gua terjelepuk jatuh, efeknya, muka gua cedera parah. Tp gua still sama gak, tak g hospital. Bubuh minyak gamat je. Sebulan bulan puasa tue gua x g mana2 juz duk umah je, orang kampung ajak buke puasa, gua x g. Tp masa raya tue gua rasa parut2 kat muka gua dah ilang skit2, yg ada cuma parut yang degil je.

Yang ketiga, ajal maut ditangan tuhan. Masa tue gua tingkatan 2, gua terlibat accident dengan kereta dan gua hanya bawak motor. Masa tue gua balik dari kelas tuisyen B. Inggeris. Masa tue g follow kereta tersebut dari blakang, tiba2 kereta tue nak masuk umah dio kat sebelah kanan, tp gua ingat lagi dia signal kiri. Kereta tue telag langgar gua dari kanan. So gua naik marah la, dengan muka, tangan, kaki yang berdarah nie, gua maki hamun je diaorg satu family. Tp diaorang x ngaku salah. Tp kalau ikutkan gua lagi salah sebab gua xde lesen motor lagi masa tue. Tp diaorang baik hati gak sebab bawak gua g klinik, juz untuk bersihkan luka dan ubat tahan sakit je. So muka gua kembali la berparut untuk beberapa lama. Dan juga, ayah gua terpaksa bayar ganti rugi kat tuan kereta tue, kalu x silap abis gak dalam Rm700 untuk repair dan cat balik kereta tue. Motor gua plak masuk workshop dan abis dalam RM300.

Lepas kejadian ketiga tue, gua dah x ditimpa kemalangan yang serius dah, cuma kene skit2 je la. Calar2 skit je

nota d kaki: orang2 tua kata, kalu dah tiga kali kemalangan, kita x akan ditimpanya lagi... Wallahuallam

No comments: