Friday

Politik skit...

Student komunikasi nie mmg banyak terdedah dengan isu-isu semasa terutama hal-hal politik tempatan... masuk je kuliah atau tutorial mesti lecture akan cakap pasal politik. tak kira la yg sokong parti pemerintah atau pembangkang. tp sekuramg-kurangnya gua dapat cuba untuk bandingkan yang mana yang baik dan yang mana yang x baik.
bagi gua antara politik la yang paling kotor dan jijik... asyik nak gaduh je... kalah ngan budak-budak gaduh sebab sedikit salah faham. tp yang aku tgok masa gaduh, fuhhhh bleh melayang kerusi meja sebenarnya, punya la berapi duk cakap, terutama dalam parlimen la. tp kalu buat makan, lepas tue mak oiii baik dan mesra plak. buat cam xde pape berlaku pun.
tp masalahnya rakyat kat luar ramai yg x tau pasal nie ataupun buat saje-saje x tau. sampaikan rakyat kat luar tue x bertegur sapa dek kerana politik. sampaikan x ngaku saudara pun ada kerana politik.
Gua pun terasa nak ulas gak pasal tahanan ISA mggu lepas, menurut lecture gua, YB Teressa Kok dan wartawan yang kene tangkap tue bekas pelajar komunikasi USM... Fuhhhhhhh...risau gak gua kot lepas nie gua plak yang kene tangkap...

No comments: