Tuesday

Kelas Hari Selasa

Pagi tadi gua ada klas kul 10 pg kat Pusat Bahasa, so lepas solat subuh gua pun buat alarm pukul 9 pagi, tp biasa la pukul 9 pagi alarm bunyi kul 9.30 baru gua bangun dari tilam terbang gua tue. Biasa la kalu dah rasa liat je nak pegi klas. Lepas pikir2 dah 2 kali gua ponteng klas LSP300 tue, gua pun bangun gak dari beradu dan mandi. Lepas siap mandi dan siap pakai baju dan smua, gua pun turun la bawah nak g ke bus stand IK. Sampai je kat bawah hostel bas hijau lalu depan gua, so secara livenya gua dapat rasa yg gua akan lambat sampai ke klass pg nie. Nampaknya ramalan gua benar belaka, dekat 20 minit gua tu nggu baru bas hijau tue muncul, tue pun lepas gua nyanyi lagu Ku Seru. Dengan perasaan malas yg mula menyelubungi gua, gua pun naik laa bas. Sampai kat Pusat Bahasa pukul 10.30 pg, turun je bas gua terpikir, mesti Ms Tan tanya gua,"Why are you late" apa gua nak jwb nie, bas lambat ataul lewat bangun tidur so gua nak jawab "the bus was late" @ "i wake up late". Ramalan gua benar belaka, masuk je klass, Ms Tan tanya, "kenapa lambat" sebab dia tanya dalam BM gua pun jawab dalam BM gak la. penat gua susun ayat takut terabur speaking english.
Abis je klas kul 11.50 pg, bermakna abis la klass untuk gua hari nie. Gua cepat2 keluar klass dan tggu bas hijau lagi, kalu lambat lagi bas tue sampai nampaknya gua kene nyanyi skali lagi lagu Ku Seru tue, tp nampaknya kejap je gua tunggu. Sampai je bilik, gua terasa ngantuk giler sbb dalam kelas td pun asyik duk menguap je kijenya, kalu gua duk belakang memang sah2 gua dah sambung tidur. Lepas tue gua pun panjat tangga katil dan mula la episod baru tidur gua.
Nota d kaki: Memang tue la sejarah hidup gua hari selasa slalunya.

No comments: