Saturday

Study Week @ Sleep Week

Study Week dah kembali, maknanya final exam dah dekat. Tapi gua rasa dalam minggu study week nie, satu apa pun buku gua tak buka, kalu buka pun kejap je. Selain tue, gua rasa sepanjang minggu study week nie, masa yang gua abiskan untuk tidur pun semakin panjang. Study just malam dari pukul 9mlm-2pg, tue pun kekadang bleh lagi duk borak2 ngan the geng, buka laptop, layan chatting, dsb. So masa study yang 5 jam maybe dah jadi dalam 3 jam je.


Kalau bab tidur plak, lepas study, tidur dalam kul 3, rasanya bangun dalam kul 11 pagi. Lepas solat subuh, memang tak sah kalau tak sambung balik beradu. Petang plak, gua memang tak bleh nak study,so kalu boring2, lepas solat asar, gua sambung plak beradu 1-2 jam. So, ini menjadikan masa gua beradu dalam sehari 9-10 jam sehari. Tidur 10 jam, study 5 jam, Hanya 15 jam, so apa yang gua duk buat 9 jam lagi. Makan dan solat rasanya dalam sehari akan ambil masa 2 jam je. So gua telah mensia-siakan masa dengan banyaknya. Aduss, apa la nak jado ngan gua nie...
Gua harap sangat dengan masa yang masih ada ini, gua dapat gunakan dengan berfaedah. Gua hanya mampu berusaha, berdoa dan bertawakkal kepada Allah s.w.t semoga gua akan berjaya dalam peperiksaan semster ini, dan dapat membaiki pointer gau yang tidak membanggakan itu.
Nota d kaki: Tunggu masa dan mood yang baik untuk study dengan baik

No comments: