Monday

Ceritera Kehidupan

Ceritera 1

Hari isnin, hari kelas sedunia... seperti biasa kalau ada kelas pagi, mesti aku akan bangun antara setengah jam @ sejam sebelum kelas bermula. Itu pun dengan pertolongan alarm HP, kalau tak, tunggu matahari tegak dikepala baru nak bangun

Disebabkan semalam agak lewat aku tido, lepas solat subuh aku kembali memejamkan mta untuk seketika sebab kelas jam 9 pg. Aku terlewat bangun kira2 jam 8.45pg. Bergegas aku kebilik air, kira mandi pun sekadar ambil syarat. Selebihnya kita serahkan kepada deodorant ngan perfume.

Aku terlewat 10minit. Tiba di DK N, aku melulu masuk dan tiada sebarang nafas manusia didalam. Persoalan dijiwa... adakah kelas batal, tukar DK lain @ dianjak kewaktu lain. Aku balik ke bilik dengan hampa.

Nampaknya sehari lagi jadual aku clean n clear untuk minggu ini.

Ceritera 2
Aku tekad, pape hal aku kene jumpa lecturer jugak. Surf internet dalam pusat pengajian ilmu kemanusiaan tengok lecturer yang mengajar. Sorang lelaki Dr. Jasni) dan sorang perempuan (Dr. Hasanah). Sah2 aku nak jumpa lecturer perempuan, sekurangnya kene marah, marah2 sayang gitu.

Jam 4 ptg, lepas mandi dan solat, aku dengan semangat ke PPIK untuk bertemu muka dengan Dr. Hasanah, tapi sudah termaktub disoftboard, Sebarang Perbincangan HIS213 Sila Jumpa Dengan Dr. Jasni (C20 037). Terima Kasih

Aku melangkah longlai ke bilik Dr. Jasni, dibilik Dr. Jasni nampaknya ada orang, hampir 30 minit gak aku menunggu penuh berdebar, camner gamaknya Dr. Jasni nie. Selepas orang itu beredar, aku masuk... Dr. Jasni sambut aku dengan senyuman lelaki macho.

Aku: Dr, saya nak daftar tutor
Dr. J: Awak tak pergi class ke td?
Aku: Saya pergi pukul 9, tapi takde orang pun
Dr J: Laa, awak nie, kelas pukul 10, bukan 9.. nah ambil kertas nie dah tulis kelas tutor mana awak nak.

Tiba2 terasa tebal muka aku sambil memilih kelas tutor hari isnin jam 10pg.

Aku: Satu lagi Dr. kelas hari rabu saya clash
Dr. J: Nak buat camner, saya buat tutup mata je la. Tapi make sure awak cari nota2 lepas

Terima kasih Dr, aku keluar dengan mata berbunga2 riang.

Ceritera 3
Usai semua meeting desk sukan, aku ke Sungai Dua dengan harapan tinggi, nak repair laptop yang semakin tenat. Bukan tenat sangat pun, cuma sound, speaker je yang buat hal. Bunyi macam pecah.

Kali ini aku memilih kedai komputer Maksom. Kenapa aku pilih kedai nie, entah la. Aku main hentam je pegi kedai tue.

Masuk kedai, tak mesra pelanggan langsung, tak ucap selamat datang pun kat aku. Selepas terang sedikit sebanyak penyakit laptop akukat seorang mamat, dia on, lepas tue click sana click sini. Rasa mcm ilmu perkomputeran tak cakup, dia tanya yang lain. Lepas tue, bawak laptop tenat aku ke tingkat atas.

Aku ambil masa terluang dengan survei laptop baru kat kedai. Nak beli, x mampu. so mampu tengok je la. Lebih kurang 10 minit, dia suruh aku bersabar sebab katanya penyakit laptop aku tak boleh diselamatkan. Sebelum aku keluar, mamat tue tanya usia hayat laptop, aku cakap 5-6 tahun. Dia balas balik "kene dengan umur dia dah tue". Menyirap darah aku dengan mamat tue, papepun aku sayang ko laptop. Ko banyak berjasa untuk aku.

Sabar je laptop, dah keje nanti, aku tukar ko jadi laptop mini plak.

nota d kaki: Tahun 2010 nie, banyak plak aku membebel dalam blog nie

1 comment:

BABYBOO said...

hebat gilo membebel ko nih...