Saturday

Hari Ini Dalam Sejarah

lepas mandi untuk kali ke-dua hari ini, ak menyiapkan diri untuk keluar sorang-sorang tanpa ada kelibat manusia lain bersama. Jam dah menunjukkan pukul 1 tgh, perut pun kene isi gak. Aku pun menuju ke Sungai Dua untuk ke kedai makan dekat simpang ke JPJ.

Sesampai disana, kedai agak ramai dan sesak dengan manusia yang lapar seperti seminggu tak makan. Aku ambil keputusan untuk makan kat dalam desa, antara kat cafe fajati atau di cafe kembara. Di cafe fajar pun nampak seperti ramai orang.

Akhirnya aku kembali kepada cafe kembara yang sebenarnya aku tolak ketepi dari list tempat makan hujung minggu, lagipun apa salahnya hujung minggu cari selera luar.

Aku ambil keputusan untuk makan di bilik saje, lagipun ada geng2 budak saspen yang amat aku kenali, malas nak makan dengan diaorg. So aku buat macam2 tak nampak je. Nampak lauk2 yang terhidang dimeja agak mengiurkan. Aku ambil ayam goreng, sayur masak lemak dan telur dadar
Dengan muka yang lapar, aku ke kaunter pembayaran, mak cik cafe kira smuanya RM4.00. Agak murah jika dibandingkan aku makan diluar, tapi aku rasa lagi murah makan di cafe indah.

Aku nak ambil wallet dalam poket seluar, tapi takde...menggelabah gak aku, rasa cam dunia mahu terbalik, mana aku letak pun, aku tak pasti. Maybe dalam raga motor, aku bergegas ke motor, juga tak ditemui. Aku start motor dan balik ke desa. Rupanya wallet ngah landing sedap atas tilam.

nota d kaki: Camner agaknya reaksi aku jika perkara ini berlaku dikedai luar USM, mana aku nak letak muka.

No comments: