Saturday

Bangun Pagi-Pagi

Semalam agak lewat gak aku tido, duk melayan YM ngan kak long sampai jam 3 pagi. Pastu apa lagi...ak trus pergi beradu.

Tepat jam 6.45 pg, alarm hp mengejutkan aku untuk mengadap Allah s.w.t. Selepas tue, aku terasa seperti mata tak mahu untuk menutup kembali seperti biasa. Apakah yang boleh aku lakukan pagi2 buta2 sedangkan lebih 1 billion umat sedang lena diulit mimpi.

Aku membuat sedikit regangan badan kat bilik, pakai kasut dan trus ke kawasan skul Farmasi. Jogging dua pusingan aku truskan ke kawasan tasik aman dan farapan plak.

Masuk ke 1 pusingan kat tasik farapan, aku dah termengah2 menyedut oksigen pagi yang masih segar sebelum dicemari oleh asap2 dan habuk2 bandar.

Jogging di tasik aman, lari kejap, jalan, lari kejap, jalan...nampak sangat aku tak fit. Buat 2 pusingan kat tasik aman, aku trus ke skul farmasi untuk buat satu pusingan sebelum balik ke desa. memang aku dah tak larat nak lari, rasa cam nak cari balang oksigen dah.

kesudahannya, aku rasa lenguh2 dan sakit2 badan. Tapi aku rasa seperti memulakan hari dengan cara sihat.

Jom minum milo. "Anda Jadi Sihat Dan Kuat' (iklan tak berbayar)

nota d kaki: Azam tahun baru aku kot, nak jogging tiap hujung minggu

No comments: