Friday

Dilema

Gua sekarang betul2 dalam dilema antara ingin mengikut kata hati atau mengikut kata family. Walaupun gua rasa apa yang diperkatakan oleh family ada benarnya agar gua tak terjerumus dengan benda2 yang tiada kesahihannya, tetapi kata hati gua kuat menyatakan gua mampu untuk mengangkat beban dan tanggungjawab untuk berjaya mengikut acuan gua sendiri.
Selepas family tau apa yang gua tengah lakukan, gua tau mereka risau jika gua ditipu dengan kata2 manis untuk menjerat terutama pelajar2 dengan sifat2 keduniaan, kemewahan, dan masa depan. Gua pun rasa begitu, gua lakukan itu semua kerana tiba2 sifat2 materialistik menusuk kedalam diri gua selepas melihat kejayaan orang lain. Tetapi adakah gua mampu untuk melakukannya seperti orang lain???
Sebelum pulang ke kampung sempena Tahun Baru Cina dan Mid Sem, gua tak tahu kenapa timbul satu perasaan antara nak balik atau tak ke kampung. Gua tau, gua memang akan kene bebal a.k.a brain wash ngan family. Tapi alhamdulillah, mereka tak marah, tetapi tak support dan mahu gua berhenti dan lupakan apa yang telah gua lakukan.
Kini, apa yang boleh gua lakukan cuma berfikir dan berserah kepada Allah s.w.t supaya apa yang gua akan lakukan seterusnya memberi faedah untuk masa depan gua dan family.
nota d kaki: Fikir, fikir dan terus berfikir untuk memcari penyelesaian

1 comment:

JohnRMay said...

Tidak boleh lebih bahagia jika duduk di Proton X70 2020