Thursday

Adakah Aku Bersalah???

Aku sebenarnya kalau boleh ingin teruskan perjuangan untuk membina satu kehidupan dari sekarang, tapi apakan daya, halangan dan rintangan terus menerjah supaya aku mengalah. Adakah salah untuk aku memulakan langkah kehidupan dari sekarang???

Keluarga menghalang, tetapi rakan2 terus memberi sokongan untuk aku terus berusaha. Aku tau, apa yang diperkaatakan oleh keluarga supaya aku tak terjerat dengan mainan dunia, supaya aku tidak lalai dalam pelajaran. Tapi, aku rasa, aku sudah cukup matang untuk menentukan hala tuju hidup dari sekarang. Bagi aku, apa yang aku lakukan kini merupakan satu peluang keemasan untuk membina masa hadapan.
Adakah berdosa aku mengingkari amanat dan peringatan keluarga??? Walau bagaimanapun, halangan dan sekatan daripada keluarga akan aku jadikan semangat dan cabaran agar aku berjaya dengan pilihan caraku untuk membina masa hadapan.
Nota d kaki: Aku harap keluarga dapat fahami apa yang aku lakukan ini kelak

1 comment:

The Kimme Kimme's said...

mgkn kite rase kite dah cukup matang untuk tentukan hala tuju idup sendiri dan x perlukan konkongan dr keluarga..mgkn ye mgkn juga tidak..tp yg aku tau..pengakhirannye, kite akn kembali kpd keluarga jugak..semuga berjaya bro..

cita2 harus d perjuang..cinta juga!! (haha)

p/s:kenapa kite slalu menyesal setelah ape yg kite lalui dlm idup(utk aku jugak)