Friday

Nasib Badan...

Hari yang menyebabkan aku nampak seperti orang bodoh.
Cerita 1:
Petang tadi sebelum pergi ke kelas ganti yang diadakan oleh Dr Zin kat DK E48 dekat area PP HBP, gua telah pergi ke kedai untuk printing jurnal TRA yang diminta oleh Rathy. Gua rasa sebelum gua turun ke bus stop, gua telah masukkan pen drive kat dalam beg. Sampai kat kedai tue dan siap duduk atas kerusi dan buka PC, cari2 dalam beg, pendrive takde. Abis semua poket beg dan seluar gua check. Rasa2 malu dah timbul dalam diri gua, akhirnya gua buat selamba je bangun dan jalan keluar. Kak yang jaga kedai tue sempat gak tanya gua,

Kak : Nak print ke tak nie?
Gua : Tak jadi kak, pendrive tertinggal plak
Kak : Ermmmm

Gua pun keluar dari kedai tue dengan muka sposen je, cover malu beb.

Cerita 2:
Sebab Rathy dah bising2 masa kelas Dr Zin tadi, terpaksa la gua kuar malam untuk print jurnal tue. Malam2 hanya kedai print kat luar je yang buka, so gua pergi kat sebuah kedai printing kat area Restoran Istimewa. Sampai, duduk atas kerusi, ngadap PC, masukkan pendrive, tunggu kejap sambil layan mesej2 yang hotline malam nie. Tekan ikon PRINT. Tengok kat printer sebelah tak keluar pun paper, so tekan skali lagi, tak keluar jugak. Tak putus asa, tekan ikon print skali lagi. Pastu tekan PRINT skali lagi. Ish, kenapa tak keluar2 nie???

Gua: Uncle nape kertas tak keluar nie???
Uncle : ????
Aunty: Nie yang u print ke??? (Sambil tunjuk kertas)
Gua: Apa??? La printer kat depan tue ke, ingatkan guna printer yang kat tepi PC tue.
Uncle: Semuanya 54
Gua: RM54 ke??? (muka dah blur)
Uncle: 54 helai, semuanya RM4.30
Gua: Ooo

Gua keluar dengan muka kesal, uncle dan aunty duduk dengan muka ceria sebab dapat rembat duit gua.

Nota d kaki1: Slalu sangat lupa diri, sampai pendriver pun lupa nak letak dalam beg
Nota d kaki2: Malu bertanya sesat jalan

1 comment: