Thursday

Akhirnya...

Akhirnya tamat jugak riwayat assignment aku untuk disiapkan. Aku rasa inilah kali pertama aku buat assignment dengan bahan-bahan rujukan yang tak cukup. Aku cuma sempat pinjam dua buah buku sahaja. Aku nak pinjam banyak2 kot tak larat plak nak baca. Almaklum la, aku nie bukannya ulat buku.
Disebabkan tak cukup bahan rujukan, terpaksalah aku guna segala ilmu2 hitam yang tersirat untuk menyiapkan assignment nie. Aku telah minta assignment yang kawan aku punya, pas2 aku cedok skit isi2 yang kene ngan tajuk yang aku buat. Dan aku mintak sangat2 lecture tak perasan yang isi yang aku buat ada persamaan dengan kawan aku punya.
Lupa plak aku nak bagitau, nie merupakan assignment untuk kertas pengajian islam aku. Kiranya kene banyak guna ayat2 al-Quran dan hadis serta kata2 daripada pemikir islam untuk menguatkan fakta dan isi. Tapi aku rasa isi berkaitan dengan kematian tak banyak yang aku dapat melalui bahan2 rujukan yang ada. So aku guna otak aku yang kreatif dan sikit2 penipu untuk siapkan assignment nie.
Pape hal, pukul 12 sempat lagi aku merayap keluar minum ngan kawan2 kat kedai, bila nak balik ke bilik, terserempak plak ngan kawan2 aku yang balik dari main futsal, lepak plak ngan diaorang sambil2 minum air tenaga mata, air nescafe. Balik ke bilik, aku still blur nak tulis apa, sebab aku rasa segala ilmu yang ada aku dah transfer ke laptop aku. Itupun baru siap 5 pages, minimum 10 pages, maksimum 15 pages. So aku rasa cukup la aku ambik yang minimum sahaja. Akhirnya untuk 5 pages lagi, aku cedok isi dan fakta yang ada link2 skit ngan pemikiran agama dalam filem yang aku bincangkan.
Hampir2 pukul 6 pagi siaplah assignment nie dan sedia untuk di print out.
nota d kaki: Aku ambik minor pengajian islam sebab aku ingat senang nak skor masa exam, tapi selepas selesai test ngan assignment, baru aku tau yang paper nie bukan calang2 jugak.

No comments: