Tuesday

Happy Birthday...

Happy Birthday Aizat, nampaknya umur ko dah semakin bertambah. Aku harap ko lebih matang seiring dengan umur ko yang dah 22 tahun sekarang.
Aku harap masalah yang ko alami sekarang dapat diselesaikan secepat mungkin. Aku tahu ko memang dapat selesaikan masalah itu sendiri, tetapi dengan keadaan ko yang agak kusut tue ko tak mampu selesaikannya.
Aku rasa apa yang family ko cakap tue ada benarnya, mereka sebenanya tak mahu ko campur adukkan antara belajar dengan hal-hal lain. Walaupun sekarang ko jatuh dengan teruk disebabkan masalah itu, namun aku tahu ko sebenarnya tak sendirian. Family ko selalu support ko dari belakang.
Janganlah ko terlalu risau dengan orang2 itu, suatu hari nanti mereka akan tetap lupakan ko, yang penting sekarang ko mulakan hidup ko yang baru. Hiduplah dengan tenang dan aman dengan rakan2 yang faham dengan dan dapat menerima ko dengan seadanya.
Yang penting ko yakin dengan diri ko, suatu hari nanti ko dapat buktikan bahawa ko akan berjaya dengan kehidupan yang ko impikan. Ko kene ingat, Allah telah menentukan razeki setiap umatnya, yang penting ko jangan putus asa dan untuk sekarang aku rasa ko belajarlah bersungguh dan jangan hampakan harapan keluarga.
Walaupun ko telah hadapi masalah dan dugaan ini, yakinlah bahawa masalah dan dugaan yang ko hadapi sekarang hanyalah kecil sahaja berbanding orang lain. Kalau ko dapat hadapi dan mengatasi masalah ini, bermakna ko telah berjaya mengharungi cabaran dan dugaan hidup.
Nota d kaki: Jangan mengalah dan teruslah berjuang hingga berjaya.

No comments: