Tuesday

Buat Aku Rasa Lapar

Aku baru lepas baca satu artikel dalam online paper pasal makanan. Biasalah, kalu artikel2 mesti kene selalu baca untuk tambah pengetahuan selain menajamkan penulisan aku gak. Tapi yang membuatkan aku berasa lapar dan rasa nak balik sebab artikel tue pasal makanan2 tradisional kat klate.


Biasalah aku, kalu bab2 makan nie memang laju skit. Lagipun duk kat penang nie mana nak dapat semua my fevret food tue. Nama makanan tradisional, akok, nasi kerabu, tepung pelita, nasi dagang, tapai beras, puteri mandi dll memang fevret aku. Kalu aku balik klate, tak dapat benda2 tue rasanya bleh menggila aku kat penang nanti.


Sekarang, bertempat kat Stadium Sultan Muhammad ke IV, ada Pesta Makanan Kelantan yang menjual pelbagai jenis makanan tradisional kelantan selain makanan tradisional negeri2 lain. Nie yang membuakan aku rasa nak balik on the sport nie. Aku dah kempunan nak makan nie. Lecur air liur aku baca artikel tue sebab dah lama tak makan fevret2 food aku tue.

Koeang baca la sendiri --> link

Nota d kaki: Alasan semata-mata je nak balik kampung

No comments: