Friday

Minta Cadangan

Lepas hampir seminggu rumate aku menghilang tanpa khabar berita. Hari pertama exam, dia muncul saat aku duk study last minute. Aku tak kisah pun dia ada ke tak. Lagipun malam tue aku akan balik kampung. So tak perlu la aku aku ambik kisah sangat ngan dia.
Lepas 3 hari aku hilang dari pandangan dia, aku kembali ngan semangat dan otak yang berkobar2 dan fresh lagi. Masa aku sampai bilik, tengok atas meja dia, pc dan monitor dia takde atas meja. Aku cuma syak, dia dah pos balik comp dia kat Sarawak kot. Memang aku tak syak lain dah.
Lepas je balik dari solat jumaat. Dia masuk bilik ngan pc n monitornya. Nampaknya, tekaan dan syakkan aku lari dan tersasar jauh. Petang, dengan semangat yang masih terkobar2, aku ambik nota2 untuk study, tapi otak, hati aku terganggu dengan sound2 yang kuat dari speaker dia, ngah main games menatang apa enth. Aku pun kuar dan g tido kat surau.
Malam, lepas makan ala kadar kat kedai makan la. Aku balik ngan harapan dia kuar dah xkan balik untuk selama-lamannya. Tapi biasa la, syakkan aku memang tersasar. Dia beralih plak dari games ke nonton movie omputih. Sound tue, jgan cakap la, satu malaya boleh dengar. So secara automatiknya, mood study aku bertukar mode ke malas. Bukan sebab aku duk layan sama, tapi aku jadi serabut.
Aku tak tahu camner aku nak study sepanjang minggu exam nie kalu dia still ngan sikap dan perangai budak2 tadika dan tak hormat aku. Perlu ke dia hormat aku, padahal aku pun tak pernah nak hormat dia. So sape ada cadangan nak buat camner ngan dia????
nota d kaki: Aku menaip entri nie saat mode study aku malas dan serabut ngan rumate aku.

No comments: