Friday

Jom Membebel

Aku skarang tengah boring sambil otak aku tengah pusing ligat sebab dah lebih 24 jam aku tak tidur. Semalam lepas aku rasa dah blur duk study pengajian aqidah, dan kawan2 aku pun duk mengajak aku, so kami keluar ke khaleel untuk minum2 dalam kul 3 pagi. Sebab aku rasa nak stay up sampai pagi, so aku order nescafe o ais satu.

Sampai kat khaleel, dua orang kawan aku yang tak tau datang dari mana, ada kat sana. Sebab dah lama tak kumpul ramai sebab masing2 busy study untuk exam. Yer la sangat duk study. Kami pun borak la ngan macam2 isu baru dan isu lapuk. Sambil2 gelak macam tak ingat mati.
Lepas geng mamak khaleel nak cuci kedai, tapi cam nak halau kitaorang je. So dalam kul 4 pagi kami pun pulang ke pangkal jalan. Sebab aku dah minum nescafe ala2 kaw gak tue, so mata aku secara automatiknya tak nak tutup kedai gak. So aku pun study la sambil baring2 boring2 sampai subuh. Lepas subuh, try gak nak tidur, tapi mata aku nie degil cam aku gak, so sampai la kul lapan. Mandi dan siap sedia untuk berjuang dalam dewan peperiksaan.
Masuk dewan, buka buku soalan, aku makin jadi blur tengok soalan2 membunuh. Dalam setengah jam baru otak dan jari aku beroperasi untuk berfikir dan menulis esei. Semakin lama, kepala aku semakin berat ditambah plak ngan rasa ngantuk tiba2. Alah biasa tegal biasa. Aku meneruskan operasi menjawab exam sampai siap walaupun aku rasa tak berbaloi aku tak tidur dengan jawapan esei yang hanya ciput je aku tulis.
Masa berjalan balik ke bilik, dalam fikiran aku cuma A tak mungkin, B rasa tak logik, C mungkin la. Adakah ini gara2 nescafe o ais atau aku yang study last minute?
Nota d kaki: Fuhh, sungguh kick penangan nescafe o ais khaleel hingga skarang aku tak rasa ngantuk.

No comments: