Monday

Jiwa Parah Hati Kosong

Mungkin hanya itu yang ada dalam diri aku sekarang. Parah dan kosong. Aku tak tau bagaimana untuk aku menghadapi tekanan yang menghimpit diri aku kini. Aku cuba untuk lari daripada kenyataan ini, tetapi semakin aku lari semakin teruk aku rasa.
Mungkin ini balasan yang aku terima akibat membuat keputusan yang bodoh2 amat dalam hidup aku. Cuba untuk berdikari dengan cara sendiri tetapi akhirnya aku sendiri yang rebah dan bersungkur. Mana mereka2 yang kata akan bersama-sama aku dulu. Sebab aku membelakangkan mereka, mereka terus membiarkan aku terkapai-kapai sorang diri. Kejam betul. Atau aku yang bodoh sebab percaya kepada mereka.
Final exam, semakin dekat, Tapi diri aku semakin hanyut. Aku seperti hilang punca untuk aku teruskannya. Rasa ingin lari jauh, jauh, jauh. Aku mahukan ketenangan, kedamaian. Mana tempatnya, bila waktunya. Aku sendiri tidak pasti.
Memang aku suka bersendirian, melayan jiwa-jiwa kosong aku ini. Melihat hati menangis sendirian. Kawan-kawan, hanya teman berseronok. Teman susah, hanya diri aku sendirian. Lagipun bila mati kita akan bersendirian juga. Aku pun rasa kawan2 semakin jauh daripada aku. Atau aku yang menjauhkan diri dari mereka. Apa apa je la.
nota d kaki: Aku pasrah dengan apa yang berlaku. Mungkin ada hikmah disebaliknya.

No comments: