Sunday

Maaf, Aku Emo Skit

Semakin dekat nak start exam, aku rasa jiwa aku makin tak tenteram, macam ada masalah besar dalam diri aku. Tapi aku sendiri tak tahu masalah tue. Aku terpaksa biarkan jiwa aku melayang sendirian. Kekadang macam bodoh je bila duk fikir pasal diri aku.
Tadi, mak aku call. Rasanya lebih 20 misscall, tapi aku tak jawab. Aku rasa macam takde kekuatan untuk cakap, hinggakan mak sedara aku YM, tanya kondisi aku. Aku tak sanggup nak dengar suara mereka. Aku buat banyak masalah sem nie hingga menyusahkan keluarga aku. Hinggakan aku tak tertanggung rasa malu, hanya penyesalan yang ada. Hati dan jiwa aku pun dah puas menangis sampai kering dan gersang.
Aku cuma berharap kemaafan daripada mak dan ayah aku, seluruh keluarga aku. Aku cuma berharap mereka doakan kejayaan aku, kebahagian aku, ketenangan aku. Akanku cuba balas segala jasa mereka walaupun ia takkan terbalas.
Untuk kengkawan2 yang menjenguk blog aku nie, selamat menghadapi final exam dan semoga kita semua berjaya menggapai apa yang diimpikan. Maafkan segala kesilapan, kekhilafan aku sepanjang perkenalan kita.
Seperti kata, kawan2 aku, see you at top.
nota d kaki: Jiwa kacau, jiwa parah

1 comment:

sUe said...

dah nak final yer?
gud luck!
emo sekali sekala itu perkara biasa..
sebagai student memang ada emosi yg pasang surut..
selamat menjalani peperiksaan akhir. :)