Saturday

Jadi Baik Payah, Jadi Jahat Pun Payah

Aku memang dah lama pendam rasa marah, meluat nie sorang2. Kita buat baik, dia plak makin jadi besar kepala.

Semalam (jumaat, 27/3) kawan aku sorang telah balik kampung, so motor dia tinggalkan kat kawan aku nie yang aku nak namakan mr. K. Boleh dikatakan mr. K nie penumpang, dan peminjam motor tegar aku. Aku tak kisah la sebab, kawan2.

Tapi yang aku tak puas hati, walaupun kawan aku telah beri amanah kat mr K untuk guna motor dia, dia tak guna gak. Motor aku gak yang jadi sasaran utama. Semalam pun, dalam kul 12 tgh mlm, mr k msg kat aku cakap nak guna motor aku. Lagipun masa tue, aku tak tahu yang anak kunci motor kawan aku dah ada kat dia. Semalam, lepas guna, dia tak pulangkan kunci motor aku, dah larut malam sangat kot.
Pagi tadi, aku ada bengkel untuk Intership Program, aku turun je kat parking motor, aku tengok motor aku dah lesap. Aku memang dah syak dah, xde orang lain yang guna sbb anak kunci spare ada kat mr K, aku call dia, dalam 15 minit dia datang ambk aku. Banyak la alasan dia bagi, lupa nak bagitau la, kejar masa la, dan macam2 lagi alasan yang memang selalu dia bagi.
Bila aku tanya, nape tak guna motor yang ada kat dia, dia kata motor tue tak bleh start. Aku dah tahu dah, menipu aku la tue, kelmarin elok2 je aku tengok motor tue. Pecut sampai 100 km/j mampu lagi.
Satu lagi yang aku tak puas hati, kalau nak tipu pun agak2 la. Pikir alasan yang bernas skit. Masa aku suruh datang ambik aku lepas program tue, dia kata ngah dalam baris, ngah kawad kaki kot. Tapi bleh plak angkat call aku. Setahu aku, sebab aku pun pernah gak masuk kawad2 nie, mana la bleh angkat call, jawab msg masa dalam baris. Memang aku geram giler2, lepas 30 minit lepas tue baru dia datang ambik aku.
nota d kaki: Begini lah kalau dah nama berkawan, nak cakap depan2 kot terasa hati plak, bergaduh bermasam muka plak. Aku hanya nak luahkan perasaan aku jer

No comments: