Saturday

Santai Ku Menjadi Kelam

Hari jumaat,walaupun seperti kebiasaan aku sibuk ngan kelas, start dari kul 10-12 dan sambung plak lepas jumaat, 3 - 6 ptg. Tapi minggu nie semua kelas cancel dan sudah tamat. So jumaat minggu nie, aku just santai-santai je kat bilik. Ditambah lagi dengan hujan yang agak lebat.

Sambil ngan sibuk melayari internet, aku terima satu panggilan dari orang yang dikenali. Nampaknya terganggu santai aku ari nie sebab dia telah mengajak aku pergi buat operasi mencari dan penyelamat barang-barang dia seperti laptop, wallet dan kunci bilik yang tertinggal kat kedai roti dalam USM nie gak. Masalahnya kedai roti tue tutup awal.
Selepas siap segala alatan menyelamat seperti lesen memandu, helmet dan motor nouvo z aku, aku dan dia menuju ke Jabatan Keselamatan untuk menanyakan rumah empunya kedai tue. Yang pak guard tahu cuma cawangan kedai tue sahaja kat Sg.Nibong. Tak Jauh sangat ngan USM. Kiranya masih dalam kawasan taklukan aku lagi. Aku dan dia pun merempit ke kedai tue. Sampai je kat sana, kami menanyakan perihal2 yang patut. Tapi anak kunci kedai tue tak ditinggal kat situ. Anak kunci tue tersimpan rapi kat cawangan satu lagi kat Bayan Baru.
Kerana sudah tidak masuk dalam kawasan taklukan aku, payah sikit la nak cari. Call kat cawangan sana, dia suruh pergi sana plak. Merempit aku ngan dia kesana plak. Dalam suasana yang semakin gelap dan ditambah plak mata aku yang tidak beroperasi dengan betul pada waktu malam. Aku main redah je jalan yang aku rasa betul ditambah plak dengan ingatan aku yang suam2 kuku pasal kawasan tue. Disebabkan keterreran aku, sampai gak ke cawangan kedai kek tue.
Lepas cakap2 sikit dan sambil tunggu akak tue siapkan kerja menghias kek pengantin (kot). Aku just duduk memerhatikan akak tue menyiapkan kerjanya menghiap kek. Lepas dia dah siapkan kerjanya, dia kata yang dia kene pergi sendiri. Mungkin tak percaya kat aku kot. So aku ngan akak tue pun merempit la plak ke USM. Cilok sana cilok sini, tak sampai 10 minit, aku sampai kat USM. Pergi kedai roti tue, yang ada cuma laptop sahaja, wallet ngan kunci bilik mungkin dia orang kedai tue yang simpan. Lepas solat, aku kembali ngan aksi2 rempit aku ke kedai sana plak. Sampai sana, ambik kawan aku, rempit kembali ke USM.
nota d kaki: Dia merupakan seorang lelaki yang "awww"
nota d kaki 2: Aku terkejut sebab penjual kedai roti dan kek dalam USM tue takde handphone
nota d kaki3: 1st time aku bawak pompuan bukan muhrim naik motor ngan aku. Mujur dia dah taraf akak.
nota d kaki 4: Aku terlewat 1 jam 30 minit untuk group dicsussion
nota d kaki 5: Dia janji nak isi minyak motor aku pasni ( yang aku tunggu2kan)

No comments: