Sunday

Earth Hour

Memang ini merupakan hari earth hour yang paling orait aku rasa. Dengan hujan yang turun tak henti2 sejak petang hingga malam. Aku rasa memang bumi akan menjadi hijau, takde pemanasan global dll. Tapi kalu hujan turun tak henti2, maunya pulau pinang nie hanyut gak nanti.
Tapi okey la hujan turun hari nie, dah lama rasanya pulau pinang nie panas terik. Kalu letak telur atas jalan pun, aku rasa bleh jadi telur mata nanti. Makan ngan nasi putih panas2, taruk kicap. Fuhhh, nasi tambah satu...
Aku sebagai warga yang prihatin gak la, aku menyahut seruan tue, siap daftar dalam web earth hour lagi. Walaupun awal2 lagi aku blah dari bilik, saje jer nak tengok rumate aku nie menyahut seruan atau pandai melalak jer. Aku juz melepak kat bilik kawan aku, dan sambil layan dvd. Tapi lampu tutup la. Ada gak jadi ala2 cinema.
Tapikan, aku tengok semua laptop, cpu kawan2 aku smua tak offkan. Apa yang aku terima dalam emel yang dihantar oleh WWF, semua bekalan elektrik yang tak berguna, seboleh-bolehnya dioffkan. Adakah ini dinamakan menyahut seruan gak??? Pandai2 la pikir sdiri.
nota d kaki: Hujan lebat, aku lupa angkat baju2 yang aku jemur tgh tadi. Habis basah balik.
nota d kaki 2: Laptop aku pun juz dalam mode stand by jer.

No comments: